Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΕΣΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΖΩΗ;

                                           '' ΕΣΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙΣ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΖΩΗ '';


 Με αφορμή ένα βιβλίο που ολοκλήρωσα πριν λίγες ημέρες, το οποίο είχα διαβάσει ξανά στην εφηβεία μου, αλλά θέλησα να του ρίξω πάλι μια ματιά ως 21χρονη αυτή τη φορά, συνειδητοποίησα σε τι σημείο μπορούμε να φτάσουμε τον ευατό μας για να τον αποδεχτούμε, ιδίως εμείς οι γυναίκες.
Αφηγείται την ιστορία ενός 15χρονου κοριτσιού, το οποίο οδηγήθηκε στην νευρική ανορεξία και έφτασε λίγο πριν το θάνατο, επειδή δεν μπορούσε να αγαπήσει τίποτα πάνω του και έτσι μανιωδώς και χωρίς συναίσθηση ''μεταμορφωνόταν'' και ολοένα βυθιζόταν στη δική του κόλαση. Ταυτίστηκα με την ηρωίδα, όχι γιατί η κατάληξή μου ήταν τέτοια, αλλά γιατί και εγώ πολλές φορές έχω μπει σε αυτό το καλούπι, της μη αποδοχής και εκτίμησης και της επίμονης προσπάθειάς μου να είμαι κάτι άλλο. Θυμάμαι που αποζητούσα σε κάθε βλέμμα ανθρώπου την αναγνώριση. Που κατέβαλλα προσπάθειες να τραβήξω το ενδιαφέρον των άλλων μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούσα να πιστέψω σε εμένα. Που έβαζα τον ευατό μου να κάνει πράγματα που στο βάθος δεν ήθελε, αλλά δεν το σκεφτόταν ιδιαίτερα εκείνη την ώρα και απλά ενεργούσε επιπόλαια. Και μετά ερχόταν το κενό. Αυτός ήταν ένας από τους σημαντικούς λόγους που ένιωθα μοναξιά. Είναι από τα πιο περίεργα και ανατριχιαστικά συναισθήματα. Δεν έχει σημασία από πόσα άτομα περιτριγυρίζεσαι, εάν δεν έχεις αναπτύξει μία καλή σχέση με εσένα. Τότε νιώθεις μόνος και έρημος. Θυμάμαι με πόσο άγχος και πόση αγωνία τα έκανα όλα αυτά και με συνέθλιβε αυτό στην πραγματικότητα. Άλλες φορές το σκεφτόμουν και άλλες το προσπερνούσα, συνέχιζα ακάθεκτη. Θυμάμαι, ακόμη, καιρό μετά, επειδή είχα κουραστεί και εξουθενωθεί, να γράφω σε ένα τετράδιο ότι θέλω να σταματήσω. Ότι δεν το αντέχω όλο αυτό. Ότι θέλω την ψυχική μου υγεία. Έψαχνα κίνητρα να αντλήσω δύναμη. Ήθελα να μην είμαι έτσι.. Μετά από πολύ καιρό μέχρι τώρα καταλαβαίνω περισσότερα. Έπρεπε να περάσω αυτόν τον μικρό αγώνα για να με αγαπήσω περισσότερο και πάλι, ένα και δύο χρόνια μετά, να βουλιάξω και σε άλλο σκοτάδι για να με αγαπήσω παραπάνω. Και εν τέλει αντιλαμβάνομαι, ότι όσο περισσότερο ταλαιπωρείσαι, τόσο πιο πολύ ατσάλινος γίνεσαι, αρχίζεις και δείχνεις κι άλλη τρυφερότητα και στοργή σε εσένα. Υπάρχουν μέρες και στιγμές που δε θέλω να βγω από το σπίτι μου. Που θέλω να κλειστώ μέσα ή μάλλον ακόμα χειρότερα να ανοίξει η γη να με καταπιεί. Και είναι τέτοια η αγωνία, τέτοια η απόγνωση που όλα τα αρνητικά συναισθήματα γίνονται κόμπος στο λαιμό σου και σε πνίγουν σιγά σιγά. Και τρώνε όλη σου τη χαρά, όλη σου την ενέργεια και απλά το μόνο που θες είναι να μην υπάρχεις! Αρχίζω και εξοικιώνομαι σε αυτή την ιδέα, γιατί το περνάω αρκετές φορές και εκπαιδεύομαι δειλά δειλά στο να το χειρίζομαι. Δε θέλω αυτό να με χειραγωγεί. Θέλω εγώ να είμαι κυρίαρχη του ευατού μου. Δε θέλω να είμαι ένα αδύναμο πλασματάκι που στηρίζεται μόνο στους άλλους. Γιατί και εκεί θα καταλάβεις πως, εάν η αυτοεκτίμηση και η αυτοπεποίθηση σου βασίζεται κυρίως στο θαυμασμό των άλλων, αργότερα θα βλέπεις πως, όταν αυτός θα φεύγει, δε θα έχει μείνει σχεδόν τίποτα. Πράγμα που σημαίνει ότι εσύ χτίζεις τα θεμέλια για μία υγιή σχέση με το άτομό σου και τόσο πιο ευτυχισμένος θα νιώθεις. Και σε αυτό φυσικά ευθύνεται και η συμπεριφορά κάποιων προς άλλους και η σύγκρισή μας με άλλους που πάντα θα μας κάνει να αισθανόμαστε κατώτεροι και θα βάζουμε μπρος, όχι απλά για να τους μοιάσουμε αλλά και να τους ξεπεράσουμε, πολλές φορές με βλαβερό τρόπο(ειδικά η προβολή των social media- της τέλειας γυναίκας κτλ). Τότε όχι μόνο δεν θα έχεις καταφέρει να σε βελτιώσεις, αλλά τελικά θα έχεις χάσει εσένα. Όταν θα προσπαθείς απελπισμένα να αποδείξεις στους άλλους αλλά κυρίως στον ευατό σου κάτι το ψεύτικο. Όταν θα ουρλιάζεις μέσα σου, κανείς δε θα σε ακούει. Εσύ θα σε ακούσεις και τότε σιγά σιγά ίσως ξεκινήσεις το δρόμο της επιστροφής. Γιατί τελικά, για αρκετούς τουλάχιστον, η  αληθινή και η υγιής αυτοεκτίμηση είναι ένας αέναος αγώνας και μια διαρκής πάλη!
ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

 Η πιο ξεχωριστή και μοναδική εμπειρία που έχω βιώσει μέχρι τώρα είναι αυτή της μητρότητας. Και σίγουρα θα αποτελεί την πιο ιδιαίτερη απ' όλες για ολόκληρη τη ζωή μου. Έχω λοιπόν την ευλογία, στα 24 μου σχεδόν χρόνια, να αποκαλώ τον εαυτό μου "μητέρα" και νιώθω τιμή για αυτό, καθώς η μητρότητα είναι μια ιερή έννοια και ο ρόλος που περικλείει είναι τεράστιος και εξαιρετικά σημαντικός για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού. Το σημαντικότερο πράγμα που με απασχολεί είναι να είμαι όσο πιο καλή γίνεται σε αυτόν μου το ρόλο που αποτελεί και τον πιο μεγάλο μου στόχο. Πραγματικά προσπαθώ και θα συνεχίσω να προσπαθώ να παρέχω στο παιδί μου όλα όσα χρειάζεται για να νιώθει ευτυχισμένο, δηλαδή ασφάλεια, στήριξη, αγάπη, ηρεμία, κατανόηση και στοργή. Θα προσπαθήσω επίσης να μην κάνω τραγικά λάθη που θα το στιγματίσουν και θα το πληγώσουν. Και πραγματικά όλος μου αυτός ο αγώνας με κάνει να νιώθω γεμάτη ειδικά όταν θα βλέπω να αποδίδουν καρπούς οι προσπάθειές μου, δηλαδή να ανθίζει το παιδί
 Ένα σημαντικό βήμα που θα σε βοηθήσει για να έχεις μία καλή εικόνα - σχέση για/με τον εαυτό σου και θα σε βοηθήσει γενικότερα και στην ενδυνάμωση της αυτοεκτίμησης - αυτοπεποίθησής σου και του χαρακτήρα σου και θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής σου είναι η αυτοπειθαρχία. Το να μπορείς δηλαδή να βάζεις όρια στον εαυτό σου και να τηρείς τις υποσχέσεις που του δίνεις. Εγώ προσωπικά όταν βλέπω ότι κάνω πράξη αυτό που δεσμεύομαι απέναντι στον εαυτό μου ένα αίσθημα δύναμης(όχι υπερδύναμης) με κατακλύζει και αισθάνομαι ότι είμαι ικανή να φέρω εις πέρας κάτι. Αντίθετα όταν δεν μπαίνω καν στον κόπο να πράξω αυτά που έχω σχεδιάσει, πέφτει καλώς ή κακώς η εικόνα μου, ότι δηλαδή δε μπορώ να πειθαρχηθώ. Αυτό είναι μία συνήθεια που χτίζεται σιγά σιγά. Επίσης θεωρώ ότι αν θέλεις κάτι, πρέπει να κάνεις και τις ανάλογες πράξεις. Αν εγώ θέλω να μπορώ να πιστεύω και να βασίζομαι στον εαυτό μου θα πρέπει να καλλιεργήσω την αυτοπειθαρχία μου. Αν δε με ενδιαφέρει, τότε λογικό είναι να μη μπω στον κόπο. Και δε
 Υπάρχουνε μέρες που αισθήματα ματαιότητας με κατακλύζουν. Πως τίποτα δεν έχει νόημα. Άλλες μέρες πάλι που μία αποτυχία, ένα λάθος με κάνουν να αισθάνομαι ανίκανη. Σαφώς δεν πιστεύω πως η αποτυχία είναι κάτι τραγικό, ίσα ίσα που θεωρώ πως εξελίσσεσαι και γίνεσαι σοφότερος αλλά σαν ένας άνθρωπος τελειομανής αντιμετωπίζω τον εαυτό μου κάπως πιο σκληρά θα έλεγα. Βάζω πολλούς και υψηλούς στόχους φτάνοντας πολλές φορές στα όρια της υπερκόπωσης και ακριβώς εκεί έγκειται το λάθος μου. Με μικρούς στόχους και με μικρά βήματα είναι πολύ πιο σίγουρο ότι θα επιτύχεις. Γενικά είμαι ένας άνθρωπος δημιουργικός και δραστήριος, μου αρέσει να κάνω και να μαθαίνω πράγματα αλλά αρκετές φορές προκειμένου να νιώσω ικανή, δυνατή και ξεχωριστή θέλω να τα κάνω όλα τέλεια. Αν δεν τα κάνω, αισθάνομαι όχι και τόσο ικανή. Ακόμα και όταν τα κάνω, πάντα βρίσκω κάτι να μην είμαι ικανοποιημένη. Όλα αυτά είναι φυσικό και επόμενο να μου προκαλούν απίστευτο άγχος και να μη μπορώ να είμαι χαρούμενη. Η αλήθεια βέβαια είναι