Πλέον ως έναν μεγάλο βαθμό έχω συμφιλιωθεί με τον χρόνο. Δεν τον πολεμώ. Δε βιάζομαι να τα προλάβω όλα τώρα. Παλιότερα, είχα τρομερό άγχος να τα επιτύχω όλα ως μια συγκεκριμένη στιγμή. Όμως, αυτό είναι αδύνατον. Κάθε πράγμα στον καιρό του. Πιστεύω ότι πράγματι υπάρχει "η κατάλληλη στιγμή" για πολλά πράγματα και για πολλές κατατάσεις. Κάποιες ευκαιρίες θα έρθουν όταν θα είσαι έτοιμος και ώριμος να τις δεχτείς και να τις αρπάξεις. Σκεφτόμουν κάποτε λες και δεν έχω όλη τη ζωή μπροστά μου για να πετύχω τα όνειρά μου ή για να ζήσω στιγμές μοναδικές. Πίστευα ότι πρέπει να κάνω κάθε τι τώρα. Αλλιώς έπεφτε η αυτοεκτίμησή μου, η αυτοπεποίθησή μου. Ότι δεν έχω καταφέρει τίποτα, ότι δε θα καταφέρω τίποτα. Ήταν σαν ένα στοίχημα με τον εαυτό μου ότι έχω κατορθώσει πολλά σε μικρή ηλικία. Και δεν απολάμβανα τίποτα. Όμως η ζωή δεν είναι αγώνας δρόμου. Και δε χρειάζεται να αποδείξεις τίποτα σε κανέναν, ίσως ούτε και στον εαυτό σου. Η ζωή είναι απόλαυση. Ένα ένα πράγμα κάθε φορά λοιπόν. Για να μπορώ να ζω τη στιγμή και όλη τη διαδρομή χωρίς το άγχος και την εμμονή ότι πρέπει όλα τώρα αλλιώς τίποτα!
Όλα θέλουν το χρόνο τους. Χρειάζεται υπομονή, ψυχραιμία και ένα ήρεμο μυαλό - όσο αυτό είναι δυνατόν - για να μπορέσεις να αντεπεξέλθεις στις δυσκολίες της καθημερινότητας και να προσαρμοστείς στα νέα δεδομένα. Έγινα για δεύτερη φορά μαμά πριν τρεις εβδομάδες και όλα μοιάζουν τόσο ξένα και περίεργα. Τύψεις, αρνητικές σκέψεις, φόβος και νοσταλγία. Ενοχές γιατί δε μπορώ να περνώ ακόμα το χρόνο που περνούσα με την κόρη μου και έχω πέσει με τα μούτρα στο μωρό, αφού χρειάζεται συνεχώς τάισμα και νανούρισμα. Αρνητικές σκέψεις, καθώς πιστεύω ότι όλο αυτό δε θα τελειώσει και ένα κύμα απελπισίας με κατακλύζει. Φόβος ότι ίσως να μη μπορώ να τα καταφέρω και νοσταλγία για τις στιγμές που περνούσα με τον άντρα και την κόρη μου πριν έρθει το μωρό. Σαφώς ήταν κάτι που ήθελα, αλλά όπως και στην πρώτη γέννα, έτσι και τώρα, την περίοδο της λοχείας την περνώ με αρκετές μαύρες σκέψεις. Με σκέψεις που με τρομάζουν, με σκέψεις που δε θέλω να παραδεχτώ ούτε στον εαυτό μου. Προσπαθώ όμω...
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου